Makelaarjij; de koophuisservice van de Rabobank

In 2007 heeft Reint mede aan de basis gestaan van de oprichting van een doe-het-zelf-makelaardij. Een soort Makelaarsland, maar dan met een fysiek kantoor in Helpman (Groningen-Zuid) en een aantal woonconsulentes, die de klant persoonlijk kunnen helpen.  Rabobank koos ervoor om haar klanten te ondersteunen in het traject van verkoop van de eigen woning. Al snel is ook een aankoopvariant toegevoegd. In nog later stadium werd de klant begeleidt bij alles wat maar aan de orde kan komen bij het creeeren van een goede woonbeleving. Voorbeelden: een bouwkundig rapport, het opstellen van een advertentietekst, het koopcontract (juridische deel), de fysieke verhuizing, de financiering, etc, etc.     

Steeds proberen de woonconsulentes te achterhalen wat voor de klant belangrijk is en zorgen dan voor de ondersteuning. Doelstelling was een tevreden Rabobankklant. En het was natuurlijk mooi, wanneer de klant ook zoveel mogelijk producten en diensten van de bank zou afnemen. Denk o.a. aan betaalrekening, schadeverzekeringen en de financiering. Jammergenoeg is besloten deze vorm van dienstverlening in 2012 te beeindigen.

Reint heeft als directieadviseur Wonen (en zelf in het bezit van het SVM dilpoma makelaardij) het concept uitgedacht en het gehele project aangestuurd.